Reklam
Tarih : 2026-06-25 11:00:14

Alanya’da hijyen ve çevre eğitimi

Alanya Belediyesi ile Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen “Hijyen ve Çevre Eğitimi” programı, eğitim-öğretim yılının tamamlanmasıyla sona erdi. Yıl boyunca ilçedeki 88 okulda düzenlenen eğitimlerde toplam 48 bin 590 öğrenciye kişisel hijyen, ağız ve diş sağlığı ile çevre bilinci konularında eğitim verildi.

Program kapsamında Alanya Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Eğitmen Canan Özdemir tarafından öğrencilere genel hijyen kuralları, doğru el yıkama teknikleri, ağız ve diş sağlığının korunması ile temiz çevrenin insan sağlığı üzerindeki etkileri anlatıldı. Eğitimlerde çevrenin temiz tutulması, atıkların doğru şekilde ayrıştırılması ve günlük yaşamda uygulanabilecek hijyen alışkanlıklarına ilişkin bilgiler de paylaşıldı. Dersler, öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak uygulamalı ve interaktif etkinliklerle gerçekleştirildi.

Eğitim programının son etkinliği Alanya Anaokulu’nda düzenlendi. Etkinlikte eğitimlerin ardından masal anlatımı ve müzik dinletisi gerçekleştirildi. Öğrenciler çeşitli etkinliklerle hem eğlenme hem de eğitimlerde edindikleri bilgileri pekiştirme imkanı buldu.

Programın kapanışında açıklamalarda bulunan Alanya Belediye Başkan Yardımcısı Haydar Uyar, hijyen ve çevre eğitimlerinin eylül ayında başladığını belirterek, eğitim-öğretim yılı boyunca 88 okulda 48 bin 590 öğrenciye ulaşıldığını söyledi. Uyar, yeni eğitim döneminde de programın sürdürülerek daha fazla öğrenciye ulaşılmasının hedeflendiğini ifade etti.

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2026 soundhaber.com Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.